Συνολικές προβολές σελίδας

Τετάρτη, 15 Ιουνίου 2011

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΑΛΟΓΟΥ ENDURANCE


Τό χόρτο είναι ίσως τό σημαντικότερο συστατικό τής διατροφής τού αλόγου endurance. Οι λόγοι είναι ότι: 
  1. είναι σημαντική πηγή ενέργειας καί απαραίτητων θρεπτικών ουσιών.
  2. η περιεκτικότητα σέ ίνες δημιουργεί όγκο στό περιεχόμενο τού εντέρου καί βοηθά στήν καλή λειτουργία του.
  3. βοηθά τήν κυκλοφορία τού αίματος στό έντερο ακόμα καί κατά τήν άσκηση.
  4. ερεθίζει τήν αίσθηση τής δίψας.
  5. συγκρατεί νερό καί ηλεκτρολύτες.
Η μικροβιακή χλωρίδα τού εντέρου στό τυφλό καί παχύ έντερο είναι υπεύθυνη γιά τήν πέψη τών ινών τού χόρτου καί τήν μετατροπή σέ λιπαρά οξέα πού είναι πηγή ενέργειας. Ο λόγος πού τό άλογο τού endurance μπορεί νά αγωνίζεται γιά ώρες είναι ότι  τά λιπαρά οξέα απορροφώνται στό αίμα καί μεταφέρονται στό συκώτι όπου μετατρέπονται σέ γλυκόζη ή κατευθείαν στούς μύες γιά τήν δημιουργία αερόβιας ενέργειας. Ο συνδιασμός τής διάσπασης τού γλυκογόνου στούς μύες καί τών τριγλυκεριδίων (πού βρίσκονται στούς μύες καί τό λίπος) συνιστά τήν συνεχή παραγωγή ενέργειας στό άλογο endurance. Τό είδος τής παραγώμενης ενέργειας είναι αποτελεσματικό γιά τόν αερόβιο μεταβολισμό πού λαμβανει χώρα στίς μεγάλες αποστάσεις , όχι όμως γιά τόν αναερόβιο μεταβολισμο πού λαμβάνει χώρα στά άλογα πού τρέχουν μέ υψηλές ταχύτητες (άλογα ιπποδρομιών).
Επομένως τά άλογα endurance χρειάζονται αρκετό χόρτο καλής ποιότητος καί υγιή μικροβιακή χλωρίδα γιά τήν αναγκαία πέψη τών ινών, τήν παραγωγή ενέργειας καί υψηλές επιδόσεις.
Τό ιδανικότερο είναι τά άλογα αυτά νά ζούν σέ λιβάδι όλη τήν ημέρα. Ακόμα καί εάν τό λιβάδι έχει λιγοστό χόρτο , αυτό είναι ευεργετικό γιά τό μυοσκελετικό σύστημα διότι αναγκάζει τά άλογα νά κινούνται καί διότι ελαττώνει τήν εμφάνιση ελκών τού στομάχου καί κωλικού. Τό φρέσκο χόρτο είναι πιό θρεπτικό από τό ξερό χόρτο διότι περιέχει υψηλότερο ποσοστό βιταμινών (Α καί Ε), ενέργειας, πεπτών ινών καί νερού.
Εάν δέν υπάρχει αυτή η δυνατότητα τότε τό ξερό χόρτο θά πρέπει νά είναι συνδιασμός τριφυλλιού (πού περιέχει πολύ ασβέστιο καί πρωτείνες) καί τσαιρόχορτου. Τό ποσοστό τού τριφυλλιού καλό είναι νά μήν ξεπερνά το 25% τού συνδιασμού αυτού. Υψηλότερο ποσοστό τριφυλλιού μπορεί νά δημιουργήσει μεταβολικά προβλήματα  λόγω τής περιεκτικότητάς του σέ ασβέστιο καί  εμφάνιση εντερόλιθων. Τριφύλλι μπορεί νά χορηγείται τήν ημέρα τού αγώνα.
Ο πολτός σακχαροτεύτλων καί ο φλοιός τής σόγιας είναι πλούσιες πηγές πεπτών ινών καί παρέχουν μεγάλες ποσότητες ενέργειας μέ τήν βοήθεια τής μικροβιακής χλωρίδας τού εντέρου. Γιαυτό καλούνται super fibers.
Ο ιππίατρός μπορεί νά σάς συμβουλεύσει γιά τήν σύνθεση τού σιτηρεσίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου